PROSTO Z PLANU

ZOBACZ BEHIND THE SCENES

RÓJ: FILM W LICZBACH

100% ZDJĘĆ PLENEROWYCH W TYM ZDJĘCIA NA OTWARTYM MORZU

Twórcy często walczyli z żywiołami na planie, zmagając się z naturą (zimna woda, trudne warunki atmosferyczne).

9 miesięcy prac nad organizacją
produkcji
33 dni zdjęciowe realizowane nad morzem
bałtyckim
+60 osób z całego świata pomagało
w tworzeniu soundtracku
2 dni zdjęć podwodnych w specjalnie zbudowanej podwodnej
scenografii

Kulisy produkcji

LOKACJA, KTÓREJ NIE MA

Sztormy w grudniu 2021 i styczniu 2022 roku spowodowały osunięcie klifów, tworząc zupełnie nowy krajobraz. Drogi dojazdowe do lokacji zostały odcięte, a zatem nikt już nigdy nie będzie mógł przeprowadzić tam tego typu realizacji. Abrazja postępuje na klifach przybrzeżnych powodując ich cofanie o 20% rocznie w głąb lądu. Dzięki tej dokumentacji przestrzeni następne pokolenia będą mogły poznać naturalny krajobraz Polski, którego niedługo może zabraknąć.

TRUDNY DOSTĘP DO LOKACJI I ROZBUDOWANA LOGISTYKA

Twórcy i ekipa filmowa pracowali w bardzo trudnych warunkach realizacyjno-logistycznych w bezpośrednim kontakcie z naturą. Zdjęcia realizowano w zróżnicowanych warunkach pogodowych, dodatkowo część z nich realizowana była na plażach o zróżnicowanym podłożu – od kamienistej po piaszczystą – dlatego zespół musiał wspierać się odpowiednim sprzętem, np. do wyciągania łodzi scenograficznej po piasku.

OSADA

Na potrzeby filmu została zaprojektowana i zbudowana kompletna osada rodziny na wyspie, która w pieczołowity sposób odwzorowuje świat bohaterów zamieszkujących to miejsce od 10 lat. W produkcji zadbano o detale rekwizytów oraz charakteryzacji bohaterów żyjących w zgodzie z naturą, ale także zmagających się z nią.

THRASHDESIGN

Kostiumy do filmu zostały wykonane w sposób ekologiczny z używanych materiałów i ubrań z drugiej ręki. Peruki przygotowano w proekologiczny sposób z wykorzystaniem włókien recyklingowanych.

ZRÓŻNICOWANE INSTRUMENTARIUM I ATAWISTYCZNE WOKALE

W tworzeniu soundtracku pomagał zespół blisko 60 osób z całego świata. Znalazły się na nim nagrania instrumentalne dwumetrowych gongów, harf kryształowych, wokale Romy Gąsiorowskiej, wokalistek zespołu Żywiołak i Mehehe. Łukasz Sabat wykonał realizacje dźwiękowe na woodwinds, w sesjach nagraniowych wzięło udział także ponad 30 osób z Sofia Session Orchestra.